תוכנית אימונים לחיטוב כל מה שרציתם לדעת

תוכנית אימונים לחיטוב שמתאימה לצרכים המדויקים שלנו היא חלק חשוב מאוד בקבלת התוצאות שאנחנו רוצים להשיג. במאמר הבא, אתם הולכים להבין מהם סוגי תכניות האימון הקיימות, ומהם הדברים שאתם צריכים לדעת על מנת להחליט האם מתאים לכם תכנית אימונים בחדר כושר או תכנית אימונים ביתית.

בניית תוכנית אימונים המותאמת ליעדים ולמטרות שלך

ראשית רצוי שתשאלו את עצמכם, מה המטרות שלכם, האם אתם שואפים להשיג בריאות וכושר/ ירידה במשקל/ חיטוב הגוף/ או גם ירידה במשקל וגם חיטוב. היעדים שלכם צריכים לעמוד מולכם כאשר אתם בוחרים את שיטת האימון שמתאימה לכם.

בשלב השני נשאל את עצמנו את אחת השאלות הקריטיות והיא : ” מהי הסביבה שתעזור לי להתמיד בתכנית האימונים בצורה הכי אפקטיבית?” האם מתאים לי לצאת כשלוש פעמים מינימום מהבית לחדר הכושר או שאני מעדיפ/ה בכלל להתאמן מהבית…

תוכנית אימונים לחדר כושר

כאשר אתם ניגשים פעם ראשונה לחדר הכושר, המאמן יבנה לכם תוכנית אימונים שמתאימה ליעדים שאתם רוצים להשיג. המאמן והדיאטנית ייקחו מכם מדדים שונים כמו משקל נוכחי, אחוזי השומן בגוף, הרגלי התזונה שלכם, והאם אתם צמחונים או טבעונים על מנת להבין איך תוכלו לצרוך את כמות החלבונים ממקורות מזון שהם לא בשר, דגים או עוף.

לאחר מכן המאמן יתשאל אתכם שאלות שיגרמו לו להבין את הרקע הבריאותי שלכם, וכמובן יבין מהם היעדים והמטרות שלכם בשביל בניית תוכנית אימונים שמתאימה עבורכם בצורה הטובה ביותר. מתאמנים יכולים לשאוף לשפר את המצב הבריאותי, להשיג חיטוב או רק ירידה במשקל.  אבל במדריך הזה אנחנו נתמקד בעיקר בנושא של חיטוב הגוף שזה למעשה מושא של נשים וגברים רבים שמגיעים לחדר הכושר.

תוכנית אימונים לחיטוב

תוכנית אימונים לחיטוב

זוהי תוכנית אימון אשר מיועדת למתאמנים ששואפים להשיג גוף חטוב, הגישה לתוכנית כזו בדרך כלל כוללת הקפדה על מזון מתאים עם כמות חלבון גבוהה יחסית, אכילת ירקות ופירות, הפחתה בכמות הפחמימות והימנעות מפחמימות ריקות. כאשר מדברים על תוכנית לחיטוב בדרך כלל נשים דגש על אימוני אירובי המשלבים עבודת משקולות שנועדה ליצור התנגדות על השרירים, עם מספר חזרות שהוא יחסית יהיה גבוה עם משקלים לא גבוהים במיוחד.

עבודת האירובי תגרום לגוף להיפטר מקלוריות עודפות ותאפשר לחיטוב לקרות מהר יותר שהרי בצורה הזו אנחנו עובדים על הורדת אחוזי השומן בגוף ושמים דגש על חיזוק השרירים שבעצם נותנים את המראה המחוטב. אם את אישה ואת מחפשת תוכנית אימונים לחיטוב שמתאימה לנשים, את מוזמנת לבדוק את תוכנית שייפ – אפ שיכולה לאפשר לך לבצע אימון קולע וקצר שאורך כ- 10 דקות.

תוכנית אימונים למסה

זוהי תוכנית ששמה דגש על מראה “נפוח” ושרירים גדולים, מיועדת לאנשים שרוצים להגדיל את מסת הגוף, ההבדל בין תוכנית מסה לחיטוב היא בהרמת המשקלים. העבודה מתרכזת בהרמת משקלים גבוהים עם מספר חזרות שהוא יחסית נמוך. בקשר לתזונה בדרך כלל התוכניות למסה יכללו תפריט עשיר קלוריות, כדי לאפשר לגוף לעלות במסה נצטרך תזונה עשירת קלוריות.

תוכנית אימונים למתחילים

לא משנה באיזה תוכנית אימונים בחרתם, מסה או חיטוב. חשוב מאוד שבניית התוכנית תהייה הדרגתית. אנחנו לא יכולים לצפות מאדם שהוא מתאמן מתחיל להרים משקלים כבדים מידיי, הסיבה היא שהגוף והשרירים אינם עדיין מספיק מפותחים או בנויים לאימון ברמת אינטנסיביות גבוהה מידיי.

בניית תוכנית אימונים למתחילים חייבת להתאים למצב הגוף הנוכחי שלך ולרמת הכושר בה אתם נמצאים, וזאת כדי למנוע פציעות מיותרות או נזק כל שהוא שיכול להיגרם לכם מהאימונים.

תוכנית אימונים ביתית

תוכנית אימונים ביתית לנשים שאורכת 10 דקות ליום, מיועדת עבור אנשים שאין להם הרבה זמן פנוי או כאלה שאוהבים להתאמן מהבית. ישנם תכניות אימונים ביתיות המשלבות מכשירים ויש תוכניות אימונים ביתיות שכדי לקחת חלק בהן, לא תצטרכו שום מיכשור מיוחד מלבד מזרן פילאטיס.

 

תוכנית אימונים לחיטוב

דילוג לתוכן